Jak zaoszczędzić na procesach rekrutacyjnych w przedsiębiorstwie?

Rekrutacja pracowników to kosztowny proces. Wynika to z wielu przyczyn: niska stopa bezrobocia sprawia, że na rynku jest niewielu kandydatów, a wiele firm nie potrafi skutecznie pozyskiwać pracowników. Zastanawiasz się, jak zaoszczędzić na procesach rekrutacyjnych w przedsiębiorstwie? Zapoznaj się z naszymi pomysłami.

Sposoby na oszczędności na rekrutacji

Istnieje wiele sposobów na obniżenie kosztów rekrutacji. Zamiast korzystać z płatnych portali z ofertami pracy, możesz zdecydować się na umieszczanie ofert w darmowych serwisach i mediach społecznościowych. Im więcej rekrutacji przeprowadza Twoja firma, tym więcej w ten sposób zaoszczędzisz.

Kolejnym dobrym sposobem na obniżenie kosztów rekrutacji jest podawanie wysokości wynagrodzenia w ofercie. Dzięki temu nie będziesz tracić czasu i pieniędzy na analizowanie CV oraz rozmowy z kandydatami, którzy nie będą zainteresowani pracą ze względu na proponowaną stawkę.

Dobrą metodą na zaoszczędzenie na procesach rekrutacyjnych jest również dbanie o obecnych pracowników. Jeśli nie będą odchodzić z pracy, nie będzie trzeba szukać dla nich zastępstwa. Obecny pracownik produkcyjny czy magazynowy może być także dobrym kandydatem do awansu na wyższe stanowisko. Pozwoli to uniknąć uruchamiania rekrutacji.

Współpraca z agencją pośrednictwa pracy

Niewielu pracodawców zdaje sobie sprawę, że dobrym sposobem na zaoszczędzenie na procesach rekrutacyjnych jest nawiązanie współpracy z agencją pośrednictwa pracy. Jak to możliwe, skoro pobiera ona wynagrodzenie za swoje usługi? Spieszymy z odpowiedzią. Decydując się na skorzystanie z pomocy agencji pracy, nie ponosisz kosztów związanych z:

  • utworzeniem lub rozwinięciem działu rekrutacji,
  • marketingiem rekrutacyjnym,
  • administracją dokumentacją pracowniczą,
  • legalizacją zatrudnienia pracowników zagranicznych,
  • planowaniem/grafikowaniem.

Agencje pośrednictwa pracy to specjaliści w zakresie rekrutacji pracowników. Zatrudniają fachowców z niezbędną wiedzą i doświadczeniem w pozyskiwaniu osób do pracy, mają własne bazy kandydatów, a wiele ich działań jest zautomatyzowanych. Dzięki temu są w stanie rekrutować szybko i tanio.